Home sweet home.

..så var man äntligen tillbaka i hemmets lugna vrå på gotland. Resan igår var omåttligt dryg, att det ska behöva ta ett halvt dygn att åka hit tycker jag är lite överdrivet. Hallååå gotland ÄR faktiskt Sverige. Som tur var så mötte jag klasskompisar på tåget/båten/pendeln/bussen som gjorde resan dräglig.

Lovet har jag spenderat tillsammans med mina nära och kära, hade gärna haft sisådär en 18 timmar extra med varje person! Tack tack för ett väldigt trivsamt lov.

Nu ska jag traska iväg och skriva kort, det är visst nån som fyller år om ett par dar..

hörs snart!
/josefin

Uäääääääääääääh!

Jag saknar Gotland.

Tur då att jag har så mycket bra grejer inplanerade här i Lisch. Millan, Mikaela, Frida, Julia, Maria, Mathilda, Ulrika, Tjorven - listan är oändlig, HERREGUD VAD VI SKA FIKA! JAA!

Nu känns det bättre.
/Josefin

Robinson-Hemse 2009 - dag två.

Vi är nu sju deltagare kvar i camp folkan på ön. I två dagar (eller ja, en och en halv åtminstone) har vi klarat oss utan mattanter, bubbelvatten, vattenmelon till salladen och MOBILTELEFON. Min mobil befinner sig i tryggt förvar inlåst på expeditionen och kommer inte finnas i min ägo förrän måndag vecka 44. Det kan tyckas verka opraktiskt att inte ha en telefon såhär på lovet när man ska stämma träff med sisådär en 63 personer.
Lite opraktiskt är det.

En annan sak som är opraktisk är att jag inte har någon klocka heller, så varje morgon blir jag väckt av min granne Kristoffer som bankar stenhårt på dörren så hela huset skakar. Snacka om harmoniskt.

I fredags hade vi lunchkonsert på konstmuséet i Visby som gick förvånansvärt bra. Jag vågar nästan påstå att den var felfri. Alla kickade ass! Yihaaa vad kul det var. Sen blev det avskedsöl på Crèperiet innan de flesta traskade iväg mot hamnen, färjan och fastlandet. Vi andra for tillbaka till skolan och här har vi varit sen dess, imorgon bär det iväg hemåt även för min del.

Pappa om du läser, eller Malin/Matilda/mamma/nån som kan meddela pappa denna lilla bit information, jag kommer till Skövde 16.30. Ses där och då. Jag ringer ikväll från nåns telefon!

Dagens citat, Kristoffer om fotoeleverna:
"Dom är ju som kackerlackor. Även fast man trampar på dom så dör dom inte."

Ses snart! Wohoo!

Aaaaah!!!

Jag har så himla mycket att göra!! Panik!!

Eller ja, så känns det iallafall.

Diktat hit, harmonisering dit, konsert på fredag och gitarrläxor ungefär såhäääääär långt över min förmåga. Det är väl sant som dom säger, man har sina ups and downs.. Nu är det nog lite down känns det som. Då är det ju fantastiskt med lov om några dagar! Haaaaaalleluja.

På tal om halleluja så började jag i en gospelkör igår, som Frida hade sagt: "jag gillart!" Det svänger så det svartnar.

Helgens semester var kanske inte precis harmonisk och uppiggande, men däremot jävligt rolig! Jag är trött men helnöjd. Kul att se Kristin, Madde och Viktor igen.

Nu ska jag fortsätta med det jag höll på med innan.

Hörs snart igen

Dags att fara på..

SEMESTER!

Hejdå Gotland, hej fastland!

Tillbaka på söndag. Hörs då!
/Josefin

Åka karusell, äta karamell..

..och fröjdas hela dagen uti Hemse!

Igår var hela Gotlands befolkning på besök i Hemse, det var nämligen Hemse torgdag. Tivoli, kokosbollar, 14 par sockar för 100 kronor och tondöva gatumusikanter i en härlig blandning. Det fyndades för fullt, jag köpte zebrasockar och en stensnygg kavaj för ynka 60 riksdaler. Yes.

På kvällen såg vi på film - Vicky Christina Barcelona - och jag längtade hem till Barceloneta.

Oj, nu har jag bråttom! Jag ska nämligen börja en ny sport om 25 minuter. Badminton. Eh.

Skriver mer ikväll/imorn om jag blir för utsliten av sportandet!